Vanliga frågor
Vanliga frågor och svar om Rivr Plus
Kul att du är intresserad av dentalbranschens nya sätt att ta betalt - Rivr Plus!
Här får du svar på de vanligaste frågorna. Har du en fråga som inte är besvarad här, kontakta oss gärna, på chatten nedan till höger eller på 010 - 150 81 80 eller kliniksupport@rivr.io.
Allt du behöver för att ta betalt.
- Hårdvara, dvs. betalskärm/kortterminal
- Inlösenavtal för alla kort inkl. Apple Pay & Google Pay
- Swish
- Faktura
- Delbetalning
- Utcheckning/betalning på Betalskärm
- Utcheckning/betalning i mobiltelefon
- Integration med ditt journalsystem
- Återrapportering/bokföringsunderlag
Se den här filmen för en demo hur patienten kan checka ut på betalskärm eller i sin mobil.
Priset för Rivr Plus är en transaktionsavgift om 0.89%. I detta ingår både tjänsten och hårdvaran.
- Betalskärm och terminal ingår
- Alla betalsätt - Kort (MC/VISA), Swish, Faktura & räntebärande delbetalning
- Möjligheten för patienten att checka ut själv
- Rivrs faktura- och delbetalningstjänst
- Betalning i mobil för patient
- Patient väljer betalsätt själv
- Integrerat i ert journalsystem
- En support för alla betalsätt
- Ingen fast månadskostnad, låg transaktionskostnad
- Möjlighet att erbjuda övriga betalsätt, såsom AMEX, Diners och Räntefri Delbetalning, se prislista här.
Det kan gå snabbt om du är snabb!
1. Vi skriver avtal och onboardar er - det innebär att du behöver svara på ett antal KYC (Know Your Customer) frågor samt verifierar ert bolag och bankkonto.
2. Vi skickar eller levererar hårdvaran (betalskärm och kortterminal).
3. Koppla in ström till betalskärm och kortterminal samt anslut till ert Wifi.
4. Klart!
Självklart hjälper vi dig i alla steg så att du enkelt och snabbt är igång.
Betalskärm och kortterminal behöver kopplas in i ett strömuttag.
Du behöver ha ett stabilt Wifi på kliniken som vi ansluter betalskärm och kortterminal till.
Det som behövs är alltså ström och wifi.
Efter att vi skrivit avtal tillsammans behöver du svara på ett antal KYC frågor och verifiera ditt bankkonto. Därefter tillhandahåller vi allt du behöver.
Ni får betalskärm och kortterminal. Dessa behöver kopplas in i strömuttaget och kopplas upp på ert Wifi. Därefter är det klart!
Det fina med Rivr Plus är att du enbart behöver kontakta oss, oavsett betalsätt, om du har frågor och problem.
Vi hjälper dig om du behöver hjälp med hårdvaran/terminalen eller har frågor kring betalningar.
Nej, du kan säga upp avtalet med för din befintliga kortterminal. Betalskärm/terminal ingår i Rivr Plus, så du slipper den fasta månadskostnaden för din gamla terminal.
Vi påminner patienten via SMS och e-post att välja betalsätt och slutföra sin betalning. Om patienten ändå inte betalar, tar vi en kreditupplysning på patienten och ställer ut en faktura. I de få fall patienten inte blir kreditgodkänd, ställer vi ut ändå en faktura och driver in fordran, skillnaden är att kliniken får betalt efter att vi fått betalt av patienten.
Vi förstår att du vill ha kontroll och det finns flera sätt att hantera.
Alla dina "stamkunder" du har, som du känner, blir detta inget problem för. Framförallt nya patienter och akutpatienter vill du veta att de gör rätt för sig.
1. Inför ett besök av en ny patient, kan du kreditgodkänna dessa i förväg (du måste dock informera patienten om detta) och på så sätt säkerställer du att vi kan köpa fordran och skicka faktura till patienten så att du får betalt. Detta är också bra för större behandlingar eftersom patienter som vill kunna delbetala sin behandling, då vet i förväg att de är godkända för detta.
2. Du kan be den nya patienten att betala medan de kvar på kliniken - antingen via betalskärmen eller i sin mobil - och på så sätt säkerställer du att betalningen är ok.
Vår erfarenhet visar att de allra flesta betalar och gör rätt för sig.
Avräkning skapas natten efter att transaktionerna är utförda. Därefter betalas pengarna ut till kliniken, inom 1-4 bankdagar beroende på bank.
Alla betalningar återrapporteras till journalsystemet så att din bokföring blir rätt. Du kan också se betalning för respektive köp i vår klinikportal.
Ja det gör den. Patienten använder alltid Mobilt BankID för identifiering, vilket säkerställer att tjänsten har en säker kommunikation. Inga personuppgifter går att se utan BankID inloggning.
Patienten kan alltid betala i betalskärmen på kliniken. Patienten knappar in sitt personnummer och får då upp vad som skall betalas och kan välja att betala med kort eller Swish direkt. Då krävs inget BankID.
Vi accepterar som standard alla Mastercard och VISA inhemska och internationella debet och kreditkort.
Vi kan även acceptera American Express och Diners, dock är transaktionsavgifterna högre för dessa.
Aktuella priser hittar du här: http://rivr.io/prislista
Fyll i formuläret här så kontaktar vi dig med ett digitalt avtal.